زمان جاری : جمعه 15 تیر 1403 - 11:02 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟" :





خرید شارژ از سایت مطمئن  دانلود آسان بازی وارآرماگدون یک  

7Upload


hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 7 RE سریال هفت سنگ از نگاهی دیگر/ تجربه زندگی آمریکایی در تلویزیون

مصاحبه با شخصیت پشت پرده سریال هفت سنگ

آنچه که باعث شد بازگردم و باز هم باد مخالف ول بدهم این بود که وظیفه خود دیدم از یک سریال کاملاً اصیل و بی‌تقلید حمایت کنم! سریال «هفت سنگ» که به جان خودم و شما نباشد به جان شوهرعمه‌ همکارم اصیل‌ترین سریال جهان است در روزهای اخیر از سوی برخی منتقدان مغرض تحت شدیدترین حملات قرار گرفته و خیلی مظلومانه تحت بی رحمانه‌ترین انتقادات بوده است. از همین رو مصاحبه‌ای با شخصیت پشت پرده سریال «هفت سنگ» یا همان «Modern family 2» ترتیب دادیم که در زیر از نظر می‌گذرانید

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ نخود آش- مدتی بود که خیال همه اقشار جامعه بابت عدم آزادسازی باد مخالف از جانب اینجانب راحت و آسوده بود. می‌دانم دل شما هم خیلی تنگ نشده بود اما این دلیل نمی‌شود که دل من برای شما تنگ نشود. اینکه مدتی نبودم و مثل همیشه پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درست از آب درنیامد و خبری از بادهای مخالف نبود دلایل زیادی داشت اما اگر فکر کنید طعنه‌های سردبیر یا دبیر گروه که مدام می‌فرمودند «یخ نکنی، نمکدون!» تاثیری داشته‌است سخت در اشتباه هستید چون بنده به مراتب پوست کلفت‌تر هستم!

اما آنچه که باعث شد بازگردم و باز هم باد مخالف ول بدهم این بود که وظیفه خود دیدم از یک سریال کاملا اصیل و بی تقلید حمایت کنم! سریال «هفت سنگ» که به جان خودم و شما نباشد به جان شوهرعمه‌ همکارم اصیل‌ترین سریال جهان است در روزهای اخیر تحت شدیدترین حملات از سوی برخی منتقدان مغرض قرار گرفته‌است و خیلی مظلومانه تحت بی رحمانه‌ترین انتقادات بوده است. از همین رو مصاحبه‌ای با شخصیت پشت پرده سریال «هفت سنگ» یا همان «Modern family 2» ترتیب دادیم که در زیر از نظر می‌گذرانید. لازم به ذکر است که این شخصیت پشت پرده خیلی مرده.

«نخود آش»: سلام، از اینکه وقت گرانمایه خودتون رو در اختیار ما گذاشتید ممنونم.

به فرض که علیک، وقت گرانبار ما رو با این تعارفات نگیر ما کلی کار و استعداد داریم، باید بریم فیلم‌نامه بنویسیم اون هم از نوع اصیلش. وقت مردم رو نگیر، وقت مردم مهمه!

«نخود آش»: ببخشید، چشم. این روزها برخی انتقاداتی نسبت به سریال شما مطرح می‌کنند، نظر شما در این رابطه چیه؟

نظرم واضحه، همشون غلط می‌کنن. شما هم اگر معتقدی در مورد شما هم تکرار کنم؟

«نخود آش»: نه فکر کنم منظور من رو متوجه نشدید، بسیاری از منتقدین معتقدند سریال شما دقیقا کپی برابر اصل از یک سریال خارجی است. پاسخ شما به این انتقادات چیه؟

آهان از اون نظر می‌گی. من جوابم کاملا مشخصه، همه این انتقادات غلطه چون ما کلا آدم‌های با استعدادی هستیم. یعنی هرکس کارهای قبلی ما رو دیده باشه می‌فهمه ما با استعدادیم و همین استعداد ما تمام انتقادات رو دفع می کنه. کار قبلی‌هامون نشون میده ما کارمون درسته. پس انتقادات رده!

«نخود آش»: ببخشید چه ربطی داره؟ پسردایی من هم خیلی با استعداد تشریف داشت، تازه تا سال پنجم ابتدایی نمره زیر 20 نگرفته بود و سابقه اش خوب بود اما حتی نتونست دیپلم بگیره، اگر همه چیز به استعداد و سابقه بود که باید دکتراش رو می‌گرفت...

ببین پسردایی تو بی عرضه است به من ربط نداره...!

«نخود آش»: آخه انتقاد به کار شما اینه که میگن جسارتا کارتون دزدی هنری بوده...

می‌دونی معنای دزدی چیه؟ دزدی یعنی «رسیدن به یک دستاورد بزرگ و مطلوب، بدون دردسر. مثلا کیف شخصی را در عرض یک ثانیه می‌دزدیم و به یک میلیون تومان پول می‌رسیم. یا مثلا شیشه ماشین را می‌شکنی و ضبط ماشین را می‌دزدی. در یک زمان کوتاه به یک دستاورد مطلوب می‌رسی، آن هم بدون دردسر.» اما ما هم درد سر کشیدیم هم درد دل. کلی زحمت کشیدیم. اصلا زود بازنویسی نکردیم. کلی نشستیم و وقت گذاشتیم و خون دل خوردیم تا فیلم‌نامه را بنویسیم. وقتی ما زحمت کشیدیم پس دزدی نکردیم. ما یک سال با 5 تا نویسنده کار کردیم آن وقت به این زحمت می‌گویند دزدی؟؟؟

«نخود آش»: اوهوم، ببخشید، حالا زن و بچه مردم رد می‌شوند، بگذارید برویم سراغ تعریفتان از دزدی، تعریفی که از دزدی ارائه دادید خیلی هم درست نیست. مثلا کسی که می‌خواهد از بانک مرکزی دزدی کند خیلی زحمت می‌کشد و ساعت‌ها نقشه و عملیات را پیش می‌برد، اما باز هم دزد است.

شما مشکل داری، اصلا سریال را نمی فهمی معنی دزدی را هم نمی‌دانی اصلا تو خبرنگاری؟ آقا جان اصلا ما دزدیم. اگر می‌توانی تو هم مثل ما بدزد. این آقایان که می‌گویند کار ما سرقت بوده اگر می‌توانند خودشان بیایند انقدر خوشگل و تمیز بدزدند.

«نخود آش»: نکته‌ای که هست می‌گویند این فیلم حتی از لحاظ دکور هم غیر ایرانی است و به طور کلی گفته می‌شود جای دوربین را هم نسبت به نمونه آمریکایی تغییر ندادید و دکوپاژ دقیقا مو به مو تکرار شده‌است چه برسد به نکات دیگر. شما این ایراد را قبول ندارید؟

این هم از اون حرفا است. هرکی اینو گفته معلومه که «بی سواد» و «بی شناسنامه» است. آقا وقتی داستان ما شبیه اون‌ها شده و مثلا دو نفر کنار هم هستند همه جا فیلم‌برداری یکسان می‌شه چون باید جای دوربین هم یکسان بشه. دیگه گیر الکیه...

«نخود آش»: خب آخه چرا باید داستانتان دقیقا مثل هم باشد که فیلم‌برداری کپی از آب دربیاید؟ حداقل اقتباس می‌کردید و داستان را تغییر می‌دادید.

دیگه خیلی دارید سوال می‌پرسید معلوم است شما هم بی سوادید. بگذارید سریال تا پایان پخش شود بعد بگویید غربی و تقلیدی است. ما خیلی هم خوبیم.

«نخود آش»: در پایان شما بهتر نبود به مخاطبان خود از همان روز اول می‌گفتید که فیلم شما اقتباسی است؟

ما به کسانی که لازم دانستیم گفتیم. ضمناً لازم است بگویم شما خودتون غلط کردید رفتید اون فیلم رو دیدید و ارزیابی کردید.

توضیح از سوی «نخود آش»: شما مخاطبان جان می‌توانید مصاحبه کاملا جدی کارگردان هفت سنگ با روزنامه وطن امروز را از همین لینک بینید. فقط طنز نخوانید! بعضی جدی‌ها طنزتر هستند!

منبع: گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

یکشنبه 29 تیر 1393 - 11:03
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :

7Upload


تماس با ما | سریال هفت سنگ از نگاهی دیگر/ تجربه زندگی آمریکایی در تلویزیون - پاسخ 7 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS
ابزار ساخت کد تذکر