زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 5:52 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟" :





خرید شارژ از سایت مطمئن  دانلود آسان بازی وارآرماگدون یک  

7Upload


تعداد بازدید 1689
نویسنده پیام
hoseen1377 آفلاین



ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

«قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه»، «کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد»، «باهوش از نظر سیاسی»، «قدرتمند‌ترین مرد عراق»، «فرمانده بی‌بدیل»، «پیروز بزرگ»، «خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش»، «شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر»، «یک متفکّر عمیق استراتژیک»، «سلاح مخفی ایران»، «نخبۀ گمنام» و... از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، تروریست‌های مسلح داعش از ۱۰ ژوئن امسال یعنی حدود سه ماه پیش، از مرزهای سوریه وارد استان‌های شمالی عراق شدند و با انجام عملیات‌های تروریستی پی در پی، سعی در تصرف مناطق بیشتری از این کشور جنگ‌زده داشتند. شهر موصل در استان نینوا نخستین شهری بود که تروریست‌های خطرناک داعش بدان یورش بردند.

منطقه استراتژیک «کردستان»: اولویت اصلی داعش

با تجاوز مستقیم تروریست‌های داعش به عراق، کردهای غیور این کشور نیز پا به پای سایر قومیت‌ها به صفوف پیوسته مردمی برای مقابله با شبه‌نظامیان پیوستند. تقریباً هیچ روزی نبود که درگیری‌هایی میان نیروهای کرد و تروریست‌های مسلح در شهرهای گوناگون رخ ندهد.

مقاومت کردهای عراق در برابر داعش، در حالی صورت می‌گرفت و بر شدت آن افزوده می‌شد که تروریست‌ها با تشکیل «خلافت» و انتشار نقشه‌ای فرضی، هدف و چشم‌انداز آتی خود را ترسیم کرده بودند و انتظار داشتند سایر مسلمانان نیز با آنان همراهی کنند.

یکی از اولویت‌های اصلی در این نقشه، «استقلال کردستان» بود؛ به ویژه آنکه چپاول پالایشگاه‌ها، چاه‌های گازی و نفت‌خام در منطقه کردستان عراق، شاهراه درآمد تروریست‌ها برای تأمین تجهیزات و تسلیحات جنگی محسوب می‌شد.

تلاش مشترک داعش، سیا و موساد برای تجزیه کردستان

«تجزیه عراق» اولاً تنها آرزوی داعش نبود و ثانیاً داعش در داشتن این آرزو، تنها نبود. جداسازی کردستان عراق از این کشور، از گذشته هدف بدخواهان بوده است.

در رأس آن‌ها منافع ژئوپلتیکی ایالات متحده ایجاب می‌کند که بی‌ثباتی بر منطقه حاکم باشد و چه بی‌ثباتی‌ای بیشتر از تجزیه قومیتی کردستان از کشور عراق و نشاندن گروه‌های تابع آمریکا بر مسند حکومت بر این منطقه؟!

در خبر‌ها آمده که طی چند روز گذشته ۱۳۰ هزار کرد از روستاهای کردستان در شمال سوریه به مرزهای ترکیه گریخته‌اند و کار به جایی رسیده که کردهای تجزیه‌طلب پ. ک. ک (حزب کمونیستی کارگری کرد) پناه‌جویان را به ایستادگی و دفاع در برابر حملات داعش فراخواندند.

مبارزه حقیقی و مبارزه جعلی

الف) آمریکا بالاخره جنگ علیه سوریه را کلید زد

یک نگاه از بالا نشان می‌دهد با وجود نقش‌آفرینی مستقیم غرب در بحران سوریه (آغاز از ۲۰۱۱)، هیچ دستاوردی در سرنگونی و حتی تضعیف نظام مشروع و مردمی «بشاراسد» حاصل نشد. طبیعی است وقتی ابرمستکبری چون آمریکا، نتوانست از طریق آشوب‌افکنی‌های داخلی توسط تروریست‌ها، این نظام را ساقط کند، پس اوضاع را برای مدتی‌‌ رها می‌کند تا در فرصتی مناسب شخصاً وارد عملیات نظامی شود. این فرصت مناسب اکنون «به نام داعش، به کام آمریکا» حاصل شده و آمریکا نخستین بمباران هوایی علیه سوریه را کلید زده است.

بنابراین داعش از‌‌ همان ابتدا با لشکرکشی به عراق، تنها قصد داشت به گل‌آلود کردنِ آبی دست بزند که پس از مدتی نظامیان آمریکایی برای گرفتن ماهی‌های خود از آن، در منطقه حاضر شوند.

رهبر معظم انقلاب نیز روز دوشنبه ۲۴ شهریور پس از سپری شدن دوران بستری در بیمارستان، اظهارات آمریکا درباره داعش را پوچ و توخالی خواندند، این ائتلاف و این مبارزه جعلی را بی‌نتیجه دانسته و صراحتاً اعلام کردند:

«آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند. خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند… ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا‌‌ همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند، در عراق و سوریه هم انجام دهند.»

ب) تارومار داعش به دست فرماندهان ایرانی

سروصدای زیادی که داعش با ارعاب و وحشت‌افکنی به راه انداخت، به سادگی با تشکیل «ائتلاف آمریکایی ضدّ داعش» و نشست پاریس خاتمه یافت. افکار عمومی دنیا هنوز متحیّر این «مبارزۀ جعلی» و همچنان منتظر نتیجه عملی این همه ادعای مبارزه با تروریسم هستند.

در سوی دیگر می‌دان، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات، با بیان اینکه مردم و ارتش عراق کاملاً قادر هستند با نیروهای داعش مقابله کنند افزود:

«آن‌ها اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آن‌ها یاری برساند، زیرا اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد و در همین راستا باید بگویم که سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی تروریست‌های داعش در اربیل را گرفتند. فرماندهان ما به ملت و نیروهای مردمی عراق کمک کردند ولی آمریکا به جای اینکه داعش را بمباران کند، اقدام به بمباران نیروهای عراقی می‌کند»!

همزمان با اثبات سردرگمی آمریکا در مواجهه با داعش، موفقیت سپاه قدس ایران در حفظ کردستان و ارائه مشاوره نظامی به نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، خبرگزاری آلمانی «دی‌ولت» گزارشی با عنوان «آیا بهتر نیست آمریکایی‌ها در سیاست‌هایشان برای خاورمیانه با ایران همکاری کنند؟» منتشر کرد.

*** «سرلشکر حاج قاسم سلیمانی» کیست؟

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستایی کوهستانی در استان کرمان به دنیا آمد. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود و در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

خبرگزاری آلمانی «زنیت آنلاین» ۸ سپتامبر در گزارشی با تبیین وضعیت نابسامان عراق، نوشت: «ژنرال سلیمانی، مأموریت خود در مبارزه با داعش را به بهترین نحو به انجام رساند. بند ۱۵۲-۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یک سیاست خارجی پویا و انقلابی از مسئولان کشور می‌خواهد. سلیمانی توانست چنان شگفت‌انگیز از عهده این مسئولیت بربیاید که حتی ژنرال «دیوید پترائوس» آمریکایی هم نتوانست ذوق‌زدگی‌اش را پنهان کند.»

رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته، از شخصیت، سوابق و فعالیت‌های حاج قاسم بسیار گفته و نوشته‌اند.

«قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه»، «کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد»، «باهوش از نظر سیاسی»، «قدرتمند‌ترین مرد عراق»، «فرمانده بی‌بدیل»، «پیروز بزرگ»، «خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش»، «شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر»، «یک متفکّر عمیق استراتژیک»، «سلاح مخفی ایران»، «نخبۀ گمنام» و... از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.

«شهید زنده» ماندگار‌ترین لقب

قاسم سلیمانی علاوه بر دارابودن قابلیت‌های فردی و تجربه بی‌نظیر در فرماندهی جنگ و مبارزه با متجاوز به خصوص در مناطق مرزی عراق،‌‌ همان کسی است که از جانب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا لقب «شهید زنده» به وی داده شده است.

«عده‌ای هم (اگرچه) به جبهه‏‌هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همۀ نیروى خودشان را صرف کردند، اما خداى متعال خواست این‌ها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند. سردار سلیمانى هم ایثارگر است، او هم یک شهید است... این سرداران، شهید زنده ‏اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.»

خبرگزاری «اشپیگل» با اذعان به شجاعت و محبوبیت سردار سلیمانی، شهرت اولیۀ این سردار ایرانی ۵۷ ساله را به دلیل عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق می‌داند. گفتنی است گروه‌های مسلح ارتش عراق پس از دو ماه مقاومت توانستند آمرلی را از محاصره تروریست ‌ها در آورند و اشپیگل این موفقیت بزرگ را از آن «سلیمانی» قلمداد کرده است.

در عین حال به دشواری می‌توان از میان ابعاد شخصیتی حاج قاسم، بین غلبۀ «قدرت» یا «محبوبیت»، یکی را انتخاب کرد:

به اشتراک گذاشتن عکس‌های منتسب به این فرمانده سپاه قدس، به مشغولیت روزانۀ سایت‌های رسمی، خبرگزاری‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. این عکس‌ها و خبر‌ها هرچند علامت پرمخاطب بودن اخبار مربوط به حاج قاسم است، اما صحت آنان تاکنون اثبات یا تأیید نشده است. همچنین در خصوص زمان و مکان دقیق این عکس‌ها در فضای مجازی، شاخصه‌های تشخیص هویت و... هیچ اظهار نظری از سوی مقامات ایرانی صورت نگرفته است.

حجم عظیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره سرلشکر سلیمانی، نشان‌دهنده اهمیت نقش مشورتی و حمایت‌های ایران در مقابله با تروریسم داعش است. عزم ایران برای نابودی تروریسم در منطقه شامل ادعاهای توخالی و ابراز نگرانی نیست و در عمل شاهد موفقیت ارتش عراق و بسیج مردمی این کشور با حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران هستیم.


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

یکشنبه 13 مهر 1393 - 09:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات قرائت شده: 4 کاربر از hoseen1377 به خاطر این مطلب مفید صلوات قرائت فر مودند: aliteymori & afm-rayan & afm-aliagha & shark &
hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 1 RE نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق:
«حاج قاسم سلیمانی» شخص اول خاورمیانه است

ناظم دباغ گفت: طبیعتا وقتی اسم سپاه قدس می‌آید، در رأس آن نام قاسم سلیمانی قرار دارد؛ او شخص اول خاورمیانه است.
به گزارش گروه بین الملل«خبرگزاری دانشجو»؛ ناظم دباغ،‌ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق، که از سال 1999 نماینده جلال طالبانی در تهران بوده، اخیراً در مصاحبه با تلویزیون کردی زبان «رووداو» در اربیل گفت: از زمان حضورش در ایران –واسط انتقال پیام‌های اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی بوده؛ پیام‌هایی که در یک طرف آنها قاسم سلیمانی قرار داشته است. دباغ در برنامه اخیر تلویزیونی خود، می گوید: طبیعتا وقتی اسم سپاه قدس می‌آید، در رأس آن نام قاسم سلیمانی قرار دارد؛ او شخص اول خاورمیانه است. ناظم دباغ، حاج قاسم را به نام «حاجی» صدا می زند و در نامه هایی که بعدا در رایانه شخصی او هک شد، نیز ایمیل هایی برای حاجی ارسال شده بود. او می گوید من در مکاتبات رسمی خود نیز نام او را، با نام مختصر یا همان «حاجی» می نویسم؛ موضوعی که با هک شدن افشا شد. او می گوید که به صورت روزانه با ژنرال سلیمانی در ارتباط نیست ولی حاج قاسم در کردستان دفتر دارد و آنها با او عمدتا در مورد مسائل سطح پایین صحبت می کنند. دباغ این را هم اضافه می کند که حاج قاسم ممکن است با مقامات رده بالای کرد در ارتباط باشد. ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران اخیراً در مصاحبه خود با تلویزیون «رووداو» گفته که از سال 1999 که او نماینده جلال طالبانی و حزب وی-اتحادیه میهنی- در ایران بوده؛ تمامی ارتباطات گروه‌های کرد از کانال سردار قاسم سلیمانی پیش می رفته است. رسانه‌های کردستان عراق می‌گویند سرلشگر سلیمانی نفوذ زیادی بر رهبران کرد دارد. آنطور که دباغ می گوید حاج قاسم در مسافرت های سابق خود به اربیل مهمان مسعود و نچیروان بارزانی و در سفرهایش به سلیمانیه مهمان جلال طالبانی بوده است. نماینده حکومت اقلیم در تهران با اشاره به منافع مشترک و روابط تاریخی دو طرف می‌گوید در سال‌های ارتباطش با قاسم سلیمانی او را «فردی دلسوز برای ایران» و «دوست خوبی» برای کردها دیده است. به اعتقاد او، قاسم سلیمانی نه‌تنها مسئول ارتباطات اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی بلکه مسئول همه ارتباطات ایران در خاورمیانه است. او همیشه تلاش کرده که اتحاد درونی کردها، اتحادِ کرد و شیعه و همچنین ارتباط کرد و شیعه با سنی‌ها در راستای پاسداری از عراق حفظ شود.


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

یکشنبه 13 مهر 1393 - 09:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 3 کاربر از hoseen1377 به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: aliteymori / afm-aliagha / shark /
hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 2 RE نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

با نقشه قاسم سلیمانی در سامرا شکست خوردیم!

در پی شکست سنگین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به داعش در برابر ارتش عراق در سامراء، این گروهک در جدیدترین بیانیه خود مدعی شد که ارتش عراق با همدستی سپاه قدس و سپاه بد توانستند در این جنگ پیروز شوند.
به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، در همین راستا «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش در عراق در این بیانیه گفت: ارتش عراق با نقشه و همدستی گروه قاسم سلیمانی توانست برما چیره شود و گرنه ما قرار بود اماکن دینی رافضیها را با خاک یکسان کنیم!

وی در ادامه افزود: سپاه ایران مانع از آن شد که نقشه ما عملی شود. ما بزودی انتقام مجاهدین خودمان را از ایران می گیریم.

گفتنی است، رسانه های عراقی از شکست سنگین نیروهای گروهک تروریستی داعش در سامرا خبر داده و اعلام کردند که بیشتر مناطق این شهر که به دست تروریست ها افتاده بود، پاکسازی شده است.


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

یکشنبه 13 مهر 1393 - 09:03
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 3 کاربر از hoseen1377 به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: aliteymori / afm-aliagha / shark /
aliteymori آفلاین




ارسال‌ها : 284
عضویت: 26 /10 /1392
سن: 14
صلواتها : 383
صلوات فر ستاده شده : 313

پاسخ : 3 RE نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

اخه این چه وضشه نباید نام یا اصلا حتی عکسی از این سردار یزرگ وار فاش کنن . ah این چه وضشه نباید از کارا بکنن چرا عکسشونو فاش میکنن


امضای کاربر : [font]ماییم نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی[/font]
یکشنبه 13 مهر 1393 - 09:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 2 کاربر از aliteymori به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: afm-aliagha / shark /
aliteymori آفلاین




ارسال‌ها : 284
عضویت: 26 /10 /1392
سن: 14
صلواتها : 383
صلوات فر ستاده شده : 313

پاسخ : 4 RE نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

منظورم به شما نیستشا


امضای کاربر : [font]ماییم نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی[/font]
یکشنبه 13 مهر 1393 - 09:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 4 کاربر از aliteymori به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: afm-rayan / afm-aliagha / hoseen1377 / shark /
hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 5 RE نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

واکنش العربیه به عکسی از سردار سلیمانی + عکس

سایت العربیه (Alarabiya) در بخش انگلیسی خود در مطلبی با عنوان «ژنرال نخبه و مرموز ایران، قاسم سلیمانی در تصویری نادر ظاهر شد» نوشت: «تلویزیون ایران عکسی از قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس ایران را نشان داد و باید گفت او یکی از قوی‌ترین مردان منطقه است.»
به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، این وب‌سایت وابسته به خاندان آل سعود افزود: «تصویر ژنرال قاسم سلیمانی در حالی به نمایش درآمده است که وی در منطقه جنگی عراق بوده است.»

العربیه با بیان اینکه «البته به طور رسمی اعلام نشده است که قاسم سلیمانی در عراق حضور دارد»، ادامه داد: «بسیاری از سایت‌های خبری ایران اعلام کرده‌اند که این عکس در عراق گرفته شده و عکس‌های دیگری هم از او در این کشور همسایه گرفته و پخش شده است.»

العربیه با اشاره به ماموریت‌های سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نوشت: «نیروهای سپاه قدس که از شاخه‌های سپاه ایران هستند، ماموریت‌های بسیار حساس و سری‌ای را بر عهده دارند و عملیات‌های آنها برای حفاظت از جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حیاتی است.»

این وب‌سایت در ادامه می‌افزاید: «هر چند به عنوان رهبر سپاه قدس از قاسم سلیمانی در رسانه‌های ایرانی خبرهای زیادی منتشر نمی‌شود اما همه آگاه هستند که او یکی از پر نفوذترین ماموران ویژه ایران در خاورمیانه است.»

العربیه با اشاره به نبرد آمرلی که چندی پیش رخ داد، نوشت: «ایران نقش بزرگی در عقب راندن داعش در عراق داشته است و پیش از این هم عکسی از فرمانده سپاه قدس ایران منتشر شد که متعلق به شهر آمرلی بود.»

العربیه در پایان اضافه کرد: «پیوندهای عمیق ایران و عراق به عنوان کشورهای شیعی، از زمان سقوط صدام حسین، در حوزه دولتی و امنیتی به هم نزدیک‌تر شده است و حضور داعش با اینکه باعث ایجاد یک‌سری از نگرانی‌ها شده اما روابط را عمیق‌تر کرده است.»


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

جمعه 18 مهر 1393 - 10:17
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 3 کاربر از hoseen1377 به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: aliteymori / afm-aliagha / shark /
afm-rayan آفلاین




ارسال‌ها : 736
عضویت: 28 /10 /1390
محل زندگی: تهران
شناسه یاهو: [email protected]
صلواتها : 825
صلوات فر ستاده شده : 1157

پاسخ : 6 RE نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی

نظر اوباما درباره قاسم سلیمانی/ کری: مایلم برای یک بارهم که شده او را ببینم

صادق
خرازی سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آورده است که متن این یادداشت را می خوانید:
بنام خدا

خواستم امروز در مورد وجودی عزیز و دُرِّ یگانه ای بنویسم.

باخود گفتم اورا با عنوان “سردار” خطاب کنم ، دیدم سپاهیان “قدرتمند” و باصلابت وشایسته برخوردار از این عنوان کم نیستند.خواستم برایش از پیشوند “آقا ” استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگانی که زیبنده آنند.
عنوان دیگری جستم.با خود گفتم او کسی است که بسیاری از “سیاست پیشگان” و”سیاست سازان”در حوزه پیرامونی مان از او دراندیشه ولرزانند. امروزه او بسیاری از مرزهای عالم اسلام یعنی از یمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمین اویغورها، از مدیترانه و دجله و وفرات هلال خصیب تا رود سند و کشمیر ، وبا عشق به ایران و ایرانیت،اسلام و ائمه اطهار سلیمان وار بر قالیچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقلیم را در می نوردد.
بقول ملک الشعرای بهار:

وز پس اسلام رو وانگه ببینی بی خلاف // “کز حلب تا کاشغر میدان سلطان سنجر است”

این همان ملک است کاندر باستان بینی در او // داریوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است

از خدا غافل مشو یک لحظه در هر کارکرد // چون تو باشی با خدا هرجا خدایت یاور است

او همان کسی است که اوباما ریس جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست وزیر جدید عراق گفته است:” او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قایل هستم”.یااینکه جان کری وزیرخارجه امریکا به دکتر جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران اسلامی گفته است که اگر برای یکبارهم شده مایل است او را به بیند.
ولی با همه این اوصاف این سرباز وطن اسلامی خود را “سیاستمدار” نمیداند.
او روستا زاده ای نجیب و مهربان ودرد کشیده ای ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اینکه عنوان رسمی او “سردار سرلشگر قاسم سلیمانی ” است و موجب عزت جمهوری اسلامی ایران نیز هست، ولی مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام “حاج قاسم ” میشناسند.چرا که او انسان “مخلص “و “مردمی” است.ولی خوب در این دور و زمانه تعداد”حاجیان” هم کم نیستند.
پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتی و چگونه خطابش کنم؟… ولی مثل اینکه زیاد هم مشکل لاینحلی نیست. بگذارید صفات اور اکه بر شمردم ردیف کنم.او “قوی وقدر”است.او “آقا”است. او “سردار” و “سپهسالار” ودر عین حال “سیاستمدار”است.او “مخلص” و “مردمی” است.اگر حروف اول این صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل میشود.

آری قاسم قاسم است.به عنوان و لقب و صفت نیاز ندارد.

قاسم محسنات بسیار زیادتری هم دارد. او به هیچ خط و سیاستی وابسته نیست.انسانی مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سایه خانواده دهقانی پرورش یافته بخوبی رمز و راز پیوند و قلمه زدن و تکثیر نهال و درخت را میداند. اکنون او خود را تکثیر کرده است.بدان معنی که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زیر دست او بدرختان تنومندی بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشانی هستند. سلامتی و عزت و موفقیت او ارزوی همه انسان های فرهیخته و دلسوز عالم است.
نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، امیخته با رشادت و ازادیبخشی و رهایی بخشی است. قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.

پس سلام بر قاسم. خدا نگهدارت قاسم


امضای کاربر :
جمعه 23 آبان 1393 - 01:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 4 کاربر از afm-rayan به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: hoseen1377 / afm-aliagha / sina3d / generals-sera /
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

7Upload


تماس با ما | نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS
ابزار ساخت کد تذکر