زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 6:00 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟" :





خرید شارژ از سایت مطمئن  دانلود آسان بازی وارآرماگدون یک  

7Upload


hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 53 RE عکس/ فاجعه در موصل

داعش از نیروهایش خواست از عراق خارج شوند/ عربستان «داعش» را یک تهدید نامید/ «عزت الدوری» به هلاکت رسید

نهمین روز تحولات عراق با دعوت رهبران شیعه و سنی برای «وحدت ملی» همراه بود، همچنین نیروهای داوطلب مردمی مقابله با داعش توانستند تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند و ارتش هم توانسته برخی مواضع داعش را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو»؛ نهمین روز تحولات عراق با دعوت رهبران شیعه و سنی برای «وحدت ملی» همراه بود، همچنین نیروهای داوطلب مردمی مقابله با داعش توانستند تعدادی از تروریست ها را به هلاکت برسانند و ارتش هم توانسته برخی مواضع داعش را مورد هدف قرار دهد.

در ذیل مهم ترین اخبار روز نهم تحولات عراق را می خوانید:

داعش از نیروهایش خواست از عراق خارج شوند

به نقل از خبرگزاری عراقی آوان نیوز، گروه داعش در بیانیه ای که به تاریخ سه شنبه‌ بر روی صحفه فیسبوک خود صادر کرده، اعلام کرده است با توجه به آمادگی‌ها و لشکرکشی های گسترده نیروهای عراقی و شمار بسیار زیاد افراد داوطلب مجهز به اسلحه و جنگ افزار برای جنگیدن و فروپاشی روحیه این سازمان ( داعش) ،‌ گزینه دیگری غیر از خارج شدن از عراق و یا مرگ باقی نماینده است.

در ادامه بیانیه داعش تاکید شده است براین اساس تشکیلات ( تروریستی ) داعش تصمیم گرفت گزینه بهتر یعنی خارج شدن از عراق و برخی دیگر از مناطق جهان را برگزیند. داعش به دیگر مناطقی که قرار است از آن خارج شود اشاره ای نکرده است .

شایان ذکر است گروه تروریستی داعش همزمان با پیشروی ارتش عراق و افزایش شمار داوطلبان جنگیدن با این گروه ، در روزهای اخیر تلفات و خسارت های سنگینی را متحمل شده است .

«عزت الدوری» به هلاکت رسید

به نقل از شبکه الوان عراقیه، در حمله جنگنده‌های عراقی به استان «صلاح الدین»، «عزت الدوری»، معاون اول صدام به هلاکت رسید.

اوباما از حمله هوایی به مواضع داعش صرف نظر کرد

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از یک مقام بلندپایه دولت آمریکا از تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای کنار گذاشتن گزینه حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی «داعش» در عراق، خبر داد.

به گفته وی، اوباما تصمیم دارد فعلا به اقدامات دیگر نظیر ارائه اطلاعات راهبردی به ارتش عراق، اکتفا کند.

اوباما قرار است امروز چهارشنبه جلسه‌ای را با حضور نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه جهت توجیه آن‌ها در زمینه اتخاذ رویکرد جدید در این زمینه برگزار کند.

رییس جمهور آمریکا ظاهرا به‌ دلیل عدم دسترسی کافی فرماندهان نظامی به اطلاعات مورد نیاز برای حمله به اهداف مورد نظر چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: رییس جمهور بر راهبرد جامعی در این زمینه و نه حمله سریع تمرکز کرده است.

این گزارش حاکیست، اوباما از مشاوران خود درخواست کرده تا راه‌کارهای مناسب از جمله سیاسی و آموزشی را به دولت عراق برای مقابله با ناآرامی‌ها ارائه کنند.

پیش از این جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته بود که در حال بررسی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای مقابله با نیروهای داعش در عراق است.

عربستان «داعش» را یک تهدید نامید

به نقل از خبرگزاری القطیف عربستان، «منصور ترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گفت: کشورش همه گروه‌های مرتبط با تروریسم از جمله گروه دولت اسلامی عراق و شام «داعش» را، یک تهدید می‌داند.

وی افزود: نیروهای امنیتی ما برای برخورد با هرگونه تهدید امنیتی آماده هستند.

خبرگزاری بلومبرگ همچنین به نقل از یک مسؤول امنیتی عربستانی که نام آن را ذکر نکرد، اعلام کرد: دستگاه‌های مربوطه در عربستان در حال تحقیق درباره اقدام برخی افراد ناشناس مبنی بر توزیع اعلامیه‌هایی در محله های ریاض برای تشویق مردم بر حمایت از داعش است.

ادعای سخنگوی وزارت کشور عربستان در حالی مطرح می‌شود که دولت عراق روز گذشته عربستان را مسبب بحران و نا آرامی‌های اخیر این کشور دانست.

هدف داعش برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، شبکه های اجتماعی اکنون به سلاحی برای گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده تبدیل شده است. در روزهای اخیر شبه نظامیان تکفیری داعش فیلم های ویدئویی مربوط به جنایات خود را در فیس بوک و توئیتر منتشر کرده اند تا از این طریق ترس و رعب و وحشت را در بین مردم عراق گسترش دهند.

بر اساس این گزارش یکی از این فیلم های ویدئویی شامل اعدام بیش از 1700 سرباز عراقی در پایگاه هوایی نزدیک شهر تکریت است. شبه نظامیان داعش همچنین فیلمی را در فضای سایبری منتشر کرده اند که نشان می دهد جمعیتی از مردها با پوشیدن لباس جین و پیراهن تیم منچستریونایتد قصد پیوستن به داعش را دارند.

فیس بوک با انتشار بیانیه ای نسبت به این گونه اقدامات داعش در این وبسایت ابراز نگرانی کرده است. دولت عراق در واکنش به این گونه اقدامات تروریست های داعش به شبکه های اینترنتی دستور مسدود کردن شبکه های اجتماعی را داده است. این نخستین باری نیست که داعش سعی کرده با استفاده از شبکه های اجتماعی به اهداف و مقاصد خود دست یابد.

آموزش تروریست‌های داعش در اردن توسط آمریکا

منابع آگاه اردنی از اقدام آمریکا در آموزش دادن تروریست های داعش در یکی از پایگاه های نظامی اردن خبر دادند.

منابع اردنی تأکید کردند که ده ها تن از اعضای گروه تروریستی داعش در یکی از پایگاه های نظامی این کشور آموزش دیده اند و این اقدام بخشی از کمک های پنهانی آمریکا به گروه های مسلح مخالف سوریه صورت گرفته است.

سایت خبری «ایلاف» به نقل از برخی مسئولان اردنی آگاه اعلام کرد که مربیان و نظامیان آمریکایی سال 2012 اعضای داعش را در یکی از پایگاه های مخفی در اردن آموزش داده اند.

به گفته این مسئولان، اعضای داعش در این دوره های آموزشی حضور داشتند. البته آنها مدعی شدند که آمریکایی ها این تروریست ها را قبل از آموزش ارزیابی کرده بودند تا هیچ گونه ارتباطی با گروه های تندرو مانند القاعده نداشته باشند.

در فوریه 2012، خبرگزاری «ورلد نت دیلی» آمریکا اعلام کرد که این کشور، ترکیه و اردن، در منطقه الصفاری در اردن واقع در منطقه صحرایی در شمال این کشور، پایگاه آموزشی را برای آموزش مخالفان مسلح سوری اداره می کنند.

نشریه دیر اشپیگل آلمان نیز مارس گذشته نوشت آمریکا در اردن در حال آموزش دادن به عناصر مسلح سوری است.

حمله داعش به کلیساها در موصل

عناصر داعش در حال تخریب کلیساها و مقبره های مسیحیان در این شهر هستند. منابع عراقی به نقل از ساکنان شهر موصل در شمال عراق تأکید کردند که عناصر گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» عملیات تخریب و تعرض به زیارتگاه های دینی، کلیساها و مقبره های مسیحیان را در این شهر آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، گروهی از عناصر داعش به تعدادی از کلیساها حمله کرده و صلیب ها و مجسمه های حضرت مریم و حضرت مسیح (ع) را تخریب، کتابخانه و آثار تاریخی موجود در آنها را ویران و به مقبره های مسیحیان نیز تعرض کردند.

یکی شهروندان ساکن منطقه حضرت یونس پیامبر گفت: عناصر داعش به مرقد حضرت یونس تعرض و دستور تخریب آن را صادر و زیارت این مرقد را به همراه مرقد شیث پیامبر ممنوع کردند.

وی افزود: عناصر گروه داعش قصد تخریب مرقدها و زیارتگاه ها در شهر موصل را دارند؛ زیرا اعلام کرده اند که این شهر بخشی از به اصطلاح دولت اسلامی خودشان است.

هلاکت «امیر الجزیره» در بعقوبه

رئیس شورای استان دیالی از هلاکت «امیر الجزیره» در گروه تروریستی داعش خبر داد. «مثنی التمیمی» گفت: این تروریست در عملیات مشترک ارتش و عشایر در منطقه «الجزیره» در شمال شرقی بعقوبه (55 کیلومتری شمال بغداد) به هلاکت رسید.

وی افزود: این عملیات پس از دریافت اطلاعات امنیتی دقیق انجام شد.

دعوت به وحدت ملی از سوی رهبران شیعه و سنی عراق

به نقل از «رویترز»، رهبران سیاسی شیعی و سنی در نشستی که روز گذشته در پشت درهای بسته برگزار کردند، در بیانیه ای مشترک وحدت ملی در این کشور را خواستار شدند. این نشست پس از یک هفته خشونت های قومی در عراق و اشغال برخی از شهرهای شمالی این کشور توسط شورشیان، تشکیل شد.

این بیانیه مشترک همچنین جلوگیری از خشونت های فرقه ای و ممانعت از حمل سلاح توسط عناصری غیر وابسته به دولت را خواستار شد.

«نوری المالکی»، نخست وزیر شیعه عراق و «اسامه النجیفی»، رئیس سنی پارلمان عراق که این ماه منحل شد، از جمله رهبران حاضر در این نشست بودند. «ابراهیم الجعفری»، نخست وزیر اسبق در این نشست دفاع از کشور و محافظت از حق حاکمیت و کرامت آن را درخواست کرد.

الجعفری در کنفرانس خبری که از طریق تلویزیون پخش می شد، اظهار کرد، نیروهای تروریست نماینده هیچ طایفه یا دین و مذهب نیستند، بلکه دشمن همه آنها هستند.


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

جمعه 30 خرداد 1393 - 14:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :

7Upload


تماس با ما | عکس/ فاجعه در موصل - پاسخ 53 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS
ابزار ساخت کد تذکر