زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 5:48 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟" :





خرید شارژ از سایت مطمئن  دانلود آسان بازی وارآرماگدون یک  

7Upload


hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 44 RE عکس/ فاجعه در موصل

جیمز جاتراس، تحلیلگر سابق سیاست خارجی سنای امریکا از واشنگتن برای تشریح کردن نظامی گری تکفیری جاری در منطقه مصاحبه‌ای به سوالات پیش رو پاسخ داد:

سوال: دلیل اصلی جنگیدن این شورشیان با یکدیگر چیست؟

جاتراس: به نظرم این مسئله چندین علت دارد. یکی از آنها جنگ قدرت بین گروه‌های حاضر در سوریه است و همچنین اینکه این مسئله با کشیده شدن جنگ داخلی در سوریه به کشور عراق، به جنگی بین المللی تبدیل شده است. جنگی که شرکت همه در آن کاملا آزاد است که بی‌رحم ترین افراد در آن نجات می‌یابند.

سوال: اگر بین این شورشیان جنگ درگیرد باید بین کشورهایی که از آنها حمایت می‌کنند نیز درگیری‌هایی ایجاد شود و همانطور که می‌دانید هر گروه تروریستی از سوی یک کشور متفاوت مورد حمایت است. این درگیری تا چه اندازه آشکار خواهد شد؟

جاتراس: این امر مسئله مشخصی نیست به ویژه که این حمایت‌ها همیشه ادامه ندارند. همانطور که می‌دانیم ترک‌ها، سعودی‌ها و قطری‌ها رویکرد خود نسبت به گروه‌های مختلف را تغییر داده‌اند به این صورت که برخی اوقات از آنها حمایت کرده و گاهی اوقات با تروریست خواندن این گروه‌ها، آنها را محکوم کرده‌اند.

برای مثال می‌توان به رابطه ترکیه با گروه النصره اشاره کرد که از یک سو آنها را مورد حمایت قرار داده و از سوی دیگر آنها را تروریست می‌خوانند. این تغییر رویه نامشخص است و واضح‌تر نیز نخواهد شد بلکه بدتر هم می‌شود.

سوال: می‌دانیم که داعش هم اکنون در حال ایجاد آشوب در عراق است. وضعیت در عراق تا چه اندازه خطرناک و متفاوت است؟ آیا داعش عراق نیز همانند داعش سوریه شکست خواهد خورد؟

جاتراس: به نظرم آنها برای تسلط بر اکثر مناطق شیعه نشین زمان سختی را پیش رو دارند و می‌بینیم آیت الله سیستانی از مردم شیعه خواسته تا از خانه‌ها و خانواده‌های خود دفاع کنند.

به نظر من اینکه ایران در این زمینه به طور مستقیم وارد عمل شود بسیار محتمل است و این وضعیت عجیب نیز پیش روی ما قرار دارد که ممکن است امریکا همانند نیروی هوایی ایران از دولت بغداد دفاع کند در حالی که همزمان (امریکا) از تروریست‌های سوری حمایت می‌کنند. این مسئله قابل درک نیست.

سوال: آیا تاثیر داعش در سوریه به دلیل ورود نیروهای آن به عراق کاهش خواهد یافت؟

جاتراس: من اینگونه فکر نمی‌کنم زیرا از آنجایی که آنها در سوریه در حال شکست خوردن هستند موثرترین اقدام استراتژیکی که می‌توانند انجام دهند این است که منبع حمایت از دولت را قطع کنند که این کار با مسدود کردن دسترسی سوریه به ایران از طریق عراق صورت می‌گیرد. پس چنین اقدامی در سوریه ممکن است از لحاظ استراتژیک برای آنها منطقی باشد. /سیاست ما


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

جمعه 30 خرداد 1393 - 12:55
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :

7Upload


تماس با ما | عکس/ فاجعه در موصل - پاسخ 44 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS
ابزار ساخت کد تذکر