زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 5:28 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟" :





خرید شارژ از سایت مطمئن  دانلود آسان بازی وارآرماگدون یک  

7Upload


hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 39 RE عکس/ فاجعه در موصل

دولت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اشغال مقر سلاح‌های شیمیایی صدام توسط تروریست‌ها

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای، از اشغال مقر سابق تولید و ذخیره سلاح‌های شیمیایی دولت دیکتاتور سابق عراق توسط تروریست‌های تکفیری خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال؛ در بیانیه این وزارت‌خانه در این‌باره آمده است: در این مرکز همچنان مقداری ذخایر سلاح‌های شیمیایی قدیمی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که گمان نمی‌کند عناصر تروریستی تکفیری قادر به تولید سلاح‌های شیمیایی کاربردی از مواد به جامانده در این مرکز باشند. چرا که این ذخیره‌ها و مواد در مرکز المثنی بسیار کهنه و قدیمی هستند و آلودگی بسیاری در آنان وجود دارد و در عین حال حمل آنان نیز بسیار مشکل است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با این وجود به دست آوردن این مواد و ذخایر سلاح شیمیایی توسط اعضای گروه تروریستی تکفیری باعث جلب توجه آمریکا شده است.

جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره می‌گوید: ما درباره تصرف این مرکز توسط تروریست ها نگرانیم و البته واشنگتن فکر نمی‌کند که این مواد ارزش نظامی داشته باشند، از سوی دیگر حمل ایمن آنان اگر غیرممکن نباشد، بسیار مشکل است.

تصاحب این مرکز در شرایطی رخ داده است که اکنون تنش در عراق به دلیل احتمال افزایش شورش تروریست ها، باعث و افزایش احتمال بی‌ثباتی در خاورمیانه شده است. نکته طنز ماجرا اینجاست که آمریکا برای مقابله و نابودی مراکز سلاح‌های شیمیایی عراق به این کشور حمله کرده و اکنون گروه‌های شورشی کنترل این مراکز را در دست گرفته‌اند.

از سوی دیگر پیدایش گروه تروریستی تکفیری باعث افزایش سرزنش‌ها از حمله آمریکا به عراق در دوران بوش و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در دوران اوباما شده است و اکنون تصرف مراکز سلاح‌های شیمیایی توسط تروریست ها حتی اگر این سلاح‌ها قابل استفاده نباشند، می‌تواند این سرزنش‌ها را تشدید کند.

در طول جنگ ایران و عراق صدام حسین از این مرکز که در نزدیکی بغداد و در شمال غربی این شهر قرار دارد، برای تولید سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز سارین و گاز اعصاب استفاده کرد. پیش از این گروه مطالعاتی دولت عراق اطمینان داده بود که این مراکز به طور کامل نابود شده است و مواد باقی مانده نیز قابل استفاده نیست.


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 21:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :

7Upload


تماس با ما | عکس/ فاجعه در موصل - پاسخ 39 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS
ابزار ساخت کد تذکر