زمان جاری : جمعه 15 تیر 1403 - 11:50 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟" :





خرید شارژ از سایت مطمئن  دانلود آسان بازی وارآرماگدون یک  

7Upload


hoseen1377 آفلاین




ارسال‌ها : 698
عضویت: 14 /11 /1391
صلواتها : 538
صلوات فر ستاده شده : 494

پاسخ : 4 RE ایران تا سال 2015 ICBM (موشک بالستیک قاره پیما) می‌سازد

بنام خداموشک های قاره پیما

موشک قاره پیما (intercontinental ballistic missile or ICBM) به موشک های بالستیک با بردی بیش از 5000 کیلومتر (3500 مایل) اطلاق میگردد.این موشک ها مخصوص حمل کلاهک های هسته ای هستند.

تفاوت اصلی این نوع موشک ها در برد و سرعت آنها نسبت به باقی موشک ها خلاصه میشود.موشک های بالستیک معمولی در سه دسته ی زیر طبقه بندی میشوند

موشک های بلند برد(intermediate-range ballistic missile or IRBM)

موشک های برد متوسط(mediuam-range ballistic missile or MRBM)

موشک های برد کوتاه(short-range ballistic missile or SRBM)

موشک های قاره پیما،همچون موشک های بالستیک معمولی تعریف خاصی برای برد کوتاه،متوسط و بلند ندارند.

با پیدایش کلاهک های (Multiple Independently targetable Reentry Vehicles or MIRVs) در دهه ی 70 میلادی که در Minuteman ICBMs و Poseidon SLBMs مستقر شده بود،یک موشک ICBM قادر به حمل چند کلاهک بود که هرکدام میتوانست هدفی جداگانه داشته باشد.

موشک MinutemanIII پس از شلیک

هر هشت کلاهک از یک موشک رها شده است

وقتی که اکثر موشک های بالستیک معمولی با کلاهک های متعارف ساخته میشدند،جدایی کلاهک های هسته ای و ICBMs تقریبا نشدنی بنظر میرسید وبیشتر مانند یک قاعده بود.

نقشه های استراتژیک از ساختن ICBM هایی با کلاهک های متعارف دوری میکردند.درواقع چون با شلیک هر فروند از این موشک میتوانستند اسیب های زیادی با کشورهای دیگر وارد کنند و عکس العمل یک کشور در بدترین وضعیت(که به ان حمله ی اتمی شده) قابل پیش بینی بود.

سرعت و برد موشک های قاره پیما به این معنا بود که هر ارتشی که آنها را در اختیار داشته باشد میتواند به هر نقطه ای در جهان حمله کند.ایالات متحده برای ایجاد همچنین چیزی ولی با کلاهک های متعارف،طرح Promt Global Strike را پیشبینی کرد.ICBMهای مدرن

موشک های قاره پیمای جدید به صورت معمولی از کلاهک های MIRV استفاده میکنند که هر کدام دارای چند کلاهک هسته ای جدا میباشند و توانایی هدف قرار دادن چند منطقه با یک موشک را مقدور میسازند.

موشک های قاره پیما بر اساس Platform چندگانه دسته بندی میشوند

• در سیلوهای موشکی که از حمله های نظامی محافظت میشوند

موشک Titan2 هنگام شلیک از سیلو

• در زیردریایی هایی که قابلیت شلیک این نوع موشک هارا دارا هستند.(submarines-launched ballistic missiles or SLBMs)اکثر موشک های SLBM بردی بیشتر از ICBMs دارند(در مقابل IRBMs)

مراحل شلیک موشک از زیر دریایی

• در کامیون های سنگین،برای این نوع میتوان موشک RT-2UTTH Topol M که بر روی خودکششی متحرک میباشد و قابلیت حرکت برروی زمین های بدون جاده را نیزد دارد،مثال زد که قابلیت شلیک موشک از هر نقطه را میسر میسازد.

یکی از سری موشک های Topol روسی

• لانچر های متحرک بر روی ریل.برای این نوع میتوان SS-24 "Sсаlреl" را مثال زد.

موشک SS-24

[B]شایان ذکر است که سه مورد اخیر متحرک هستند و کشف محل شلیک کمی دشوار است.

یکی از ویژگی های اصلی موشک به هنگام ذخیره سازی در انبارها مداومت آن میباشد.یکی از ویژگی های کلیدی اولین مرکز کنترل کامپیوتری ICBM،موشک Minuteman،این بود که به سرعت و آسانی از کامپیوتر خود جهت تست خود استفاده میکرد.

در بوستر های جدید که از سوخت جامد استفاده میشود ذخیره سازی با طول مدت بیشتر،با مداومت بیشتر میباشد.موشک های اولیه از سوخت مایع استفاده میکردند.مشکل اصلی این نوع سوخت عدم توانایی آن در نگه داشتن سرمای مورد نیاز اکسیژن مایع و در نتیجه تبخیر آن بود.این عمل دلیل اصلی تاخیر زیاد در آماده شدن این گونه موشک ها جهت شلیک به هدف بود که موشک را در معرض نابودی توسط دشمن قرار میداد.برای حل این مشکل بریتانیا سیلوهای پرتاب موشک را ابداء کرد تا از موشک در مقابل حملات اولیه ی دشمن در امان و نیز تجهیزات و عملیات سوختگیری بصورت مخفیانه باشد.

در طول پرواز موشک،بوستر پس از مدتی از کلاهک جدا میشود و کلاهک ادامه ی مسیر را مانند یک گلوله ی شلیک شده طی مینماید.کلاهک در یک پوشش مخروطی شکل و بدون بوستر وارد جو زمین میشود.در این فاز پرواز رهگیری آن بسیار برای نیروهای دفاعی مشکل است.رهگیری در این مرحله به علت سرعت بسیار بالای کلاهک بسیار سخت میباشد


امضای کاربر : تو را ازمرگ می تر سانند! وچه نادانند آنهایی که فکر می کنند می توانند عاشقان شهادت را از عشقشان بتر سانند ودشمنانت بدانند که : همه ی ما قاسم سلیمانی هستیم



  

یکشنبه 04 خرداد 1393 - 09:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
صلوات فر ستاده شده: 1 کاربر از hoseen1377 به خاطر این مطلب مفید برای فرستنده صلوات قرائت فر مودند: aliteymori /
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :

7Upload


تماس با ما | ایران تا سال 2015 ICBM (موشک بالستیک قاره پیما) می‌سازد - پاسخ 4 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS
ابزار ساخت کد تذکر